3 dolog, amit nem tudtunk az alkoholról
|
A társasági élet összetartó ereje vagy családokat szétrobbantó vegyszer? Halálos méreg vagy az egészséges táplálkozás része?
Az alkohol és az alkoholizmus megítélése Magyarországon, de talán az egész világon érdekesen kettős. Inni férfias, belevaló dolog, társaságban egyenesen muszáj. A részegek viccesek, jópofa helyzeteket idéznek elő: senkit nem botránkoztatnak meg – legalábbis ha fiatal és főleg férfi az illető. Ha idősebb férfi, de különösen nő jelenik meg ittasan az kínos, botrányos, esetleg egyenesen sajnálatra méltó. Tovább...
|
|
Nem segített a szívbetegeken az omega-3 zsírsavas margarin
|
Nem védte meg a korábban szívrohamon átesett pácienseket az újabb infarktustól az omega-3 zsírsavakkal dúsított margarin fogyasztása - közölték eredményüket vasárnap holland kutatók.
Több mint 4800 páciens egészségét 40 hónapig követték nyomon.
A vizsgálat során kiderült, hogy az omega-3 zsírsavakkal dúsított margarint fogyasztó pácienseknél nem csökkent a súlyos szívrohamok és más szívérrendszeri események kockázata azokhoz képest, akik nem ilyen margarint ettek. Tovább...
|
|
Kicsik egészségmegőrzése lazacos bébiétellel
|
Az Illinois-i Egyetem táplálkozástan professzora szerint a kisgyermekeknek nagy mennyiségű omega-3 zsírsavra van szükségük az agy, az idegek és a szem fejlődéséhez, azonban a szilárd ételekre történő áttérés után a legtöbben nem jutnak hozzá ehhez a fontos tápanyaghoz.
"A gyermekeknél ötéves korra már nagyjából kialakul, milyen ételeket szeretnek, ezért ha a szülők azt szeretnék, hogy gyermekük szeresse a halat és a tenger gyümölcseit, idejekorán meg kell ismertetniük velük ezeket az ízeket" - mondta el Susan Brewer professzor, okleveles dietetikus. Tovább...
|
|
Jönnek a D-vitaminnal dúsított élelmiszerek
|
Brit szakemberek fontolóra vették, hogy a jövőben D-vitaminnal dúsított élelmiszereket dobjanak a piacra, miután egy friss felmérésből kiderült: az ország lakosságának 40 százaléka D-vitamin hiányban szenved.
A vitamint a jövőben számtalan élelmiszerhez hozzáadhatják, például a tejhez, hogy megóvják az emberek egészségét. Mivel a britek majdnem felének szervezetében annyira alacsony a D-vitamin szint, hogy az már az egészségükre is veszélyes lehet, a tudósok úgy gondolták, fontolóra veszik, hogy a jövőben vitaminnal dúsított termékeket dobjanak a piacra. Tovább...
|
|
Étrend-kiegészítővel a rák ellen?
|
Egyre több ember szed valamilyen étrend-kiegészítőt annak érdekében, hogy táplálkozását kiegyensúlyozottabbá tegye, és hogy csökkentse az olyan súlyos betegségek kialakulásának esélyét, mint például a rák.
A Texasi Egyetem szakértője, Sally Scroggs szerint azonban nem biztos, hogy ezek a készítmények valóban működnek, hiszen egyelőre nincsenek egyértelmű bizonyítékok arra nézve, hogy hozzájárulnak a szervezet erősítéséhez. Tovább...
|
|
Steak-et az asztalra - húsimádók számára hasznos!
|
Nem mindegy, hogy hogyan készítjük a steakek-et! A steak finom, de a nem megfelelő elkészítés akár betegséget is okozhat!
Mi is az a steak? Steaknek nevezünk minden szakszerűen vágott hússzeletet, tehát nem csak vesepecsenyéből szelt húsokat. Karajból, combból is készíthetünk steaket, sőt egyes csontos hússzeleteket is így nevezünk, mint pl. a porterhouse-steaket.
A marhasült általában akkor jó, ha belül piros vagy rózsaszín. Tovább...
|
|
A csokoládé története
|
Az első kakaóültetvényeket Közép- és Dél-Amerika forró dzsungeljeiben gondozhatta emberi kéz az azték és maja civilizációk fénykorában.
A kakaófa egy 10-15 méter magas trópusi fa, termése 20-30 cm hosszú és ez tartalmazza azt a kakaómagot, melyből kakaóport és kakaóvajat gyártunk. A dél-amerikai bennszülöttek viszont mámorító hatású italokat készítettek. A kakaóitalt főként ünnepeiken és szertartásaik alkalmával itták. Varázslatos, gyógyítóhatást tulajdonítottak neki. Ezért a fa termését nagy becsben tartották és csereeszközként pénz helyett is használták. Tovább...
|
|
Martha Stewart Top 20 konyhai tanácsa (2/2. rész)
|
A világ leghíresebb háziasszonyának újabb konyhai tanácsait osztjuk meg a recept.zug.hu olvasóival. Ahogyan az első részben írtuk, a konyhaművészet, a főzés több mint egy napi rutinként elvégzett munka.
A sorozat második részéből többek között kiderül, hogy mi a ragadásmentes fokhagymapréselés titka. Megtudhatja, hogy mit keres az áfonya a vázában, és azt, hogy hogyan csinálhatunk házi gyümölcslevet. Ebből a részből kiderül, hogy mit kell tudnunk a megmaradt pestóról, ha tárolni szeretnénk és kiderül, hogy hogyan készül az igazi hófehér cukormáz. Tovább...
|